marți, 20 ianuarie 2009

Un nou inceput pentru America. Casele de pariuri s-au inchis la cote maxime?

Ieri, America a primit o fata noua. Nu una caucaziana, nu una hispanica. Nici macar una bastinasa. A primit figura unui barbat de culoare, care, intr-o maniera usor cristica, cu adanci implicatii sociale, economice si chiar culturale, a decis sa ia taurul de coarne si sa faca ordine in haosul instaurat de predecesorul sau.

Nu am "surse"in America, dar presa noastra a fost destul de bogata in articole. Astfel, am reusit sa urmaresc cu atentie (minus orele dedicate somnului) procesul prin care o natiune a carei cultura este una care, personal vorbind, are multiple influente metise a primit o puternica influenta coloniala. Un sange proaspat, usor amestecat, ce-i drept. Dar, poate, aceasta rasa noua, acest presedinte fresh si tanar, care nu are obiceiuri viciate sau care nu recurge la violenta, ci la discutii, la medieri, la negocieri, ii va aduce unei tari care, o perioada destul de mare de timp, a ezitat intre a fi exponent cultural sau jandarmul lumii.

Imi recomanda o prietena aseara sa urmaresc investitura lui Obama. I-am replicat realist: "Nu am cablu, draga mea. Am renuntat la el." Poate am gresit. Dar Internetul e o sursa buna si pot sa catch up cu evenimentele care au "zguduit" America.

Am aflat ca ceremonia ar fi costat o avere, in ciuda crizei care bantuie, cam ca o mica Moarte Rosie. Am aflat ca Obama a avut un discurs fulminant. Am vazut si poze, care mi s-au parut chiar frumoase. Am inteles implicarea, dorinta si sperantele americanilor intr-un homo novus care s-ar putea dovedi mai american decat ei toti prin experienta si punctualitatea cu care doreste sa rezolve problemele. Am citit un pic si despre planurile lui. Par normale. Si, poate, chiar o sa si devina realitate.

Casele de pariuri mentionate in titlu exista in mod sigur. Probabil s-au inchis la cote maxime. Sau poate ca nu. Sincer, mi-am deschis si eu, mental, o casa de pariuri. In afara de pariul cu 2009, am mai facut unul, chiar azi dimineata: ca Obama va reusi sa repuna pe picioare o tara bolnava, abatuta, trista, usor morbida, usor cinica, depresiva, paranoica, etc. Poate ca democratia americana va deveni ceea ce trebuia sa devina acum secole bune, poate ca natiunea americana va reveni la normal. Poate ca au o sansa.

Pariurile au ramas. Casele de pariuri, bineinteles, inca sunt deschise undeva. Eu una raman la opinia mea: Obama reprezinta o sansa nesperata pentru intreaga natiune de peste ocean.

PS: In alta ordine de idei si lasand usorul pupincurism, s-ar putea ca intrarea lui Obama sa faca parte dintr-un plan ff interesant...Dar, om trai si om vide.

Je vous en pup!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu